Nie ilość a jakość back linków ma znaczenie

Pozycjonowanie ma bogatą historię. Przez kilka funkcjonowania zasad SEO w polskim internecie doszło jednak do poważnych zmian. Na początku liczyła się głównie ilość linków. Obecnie pod wpływem zmieniających się algorytmów wyszukiwarek trzeba raczej postawić na ich jakość a nie ilość. Jeśli myślimy o poważnym pozycjonowaniu to lepiej też zapomnieć o bezpłatnych systemach sprawdzających ilość linków prowadzących na strony www. Linki odsyłające do pozycjonowanej strony i stanowiące jej zaplecze noszą miano back linków. Praktyka pokazuje, że nie ilość a jakoś się liczy. Ilość linków zależy też od konkurencyjności frazy, na którą jest pozycjonowania. Wiadomo, że frazy typu sklep internetowy lublin będą wymagały większości ilości linków. Niekiedy jednak strony o bardzo dobrej zawartości merytorycznej, posiadające kod zoptymalizowany pod kątem SEO z małą ilości back linków osiągają wyższe pozycje niż strony z ogromnym zapleczem. Wniosek jest jedne. Przy pozycjonowaniu obecnie większą wagę należy postawić na jakość back linków.