Pozycjonowanie a AdWords

Wiele można usłyszeć na temat tego, że pozycjonowanie jest najlepszą metodą reklamowania strony w internecie. Może nie tyle co w internecie a co w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie nie jest jednak jedyną metodą marketingową stosowaną w wyszukiwarkach. Bardzo popularna jest również kampania AdWords zwana potocznie kampanią linków sponsorowanych. Do tej pory toczą się spory, która z tych metod jest lepsza. Z całą pewnością można powiedzieć, że jeśli chodni o efekty to pozycjonowanie jest o wiele lepsze. Nawet jeśli zaniechaliśmy działań pozycjonowania to efekty mogą utrzymać się przez wiele miesięcy. W przypadku linków sponsorowanych nie ma o tym mowy. Gdy przestaliśmy korzystać z kampanii linków sponsorowanych adres naszej strony zaraz znika z kampanii AdWords. Dla wielu będzie też ważna cena i to kiedy pojawią się pierwsze rezultaty. Tutaj górę bierze AdWords. Koszty są tańsze, a efekty widoczne o wiele szybciej niż przy pozycjonowaniu. Przy AdWords zlicza się ilość każdego przekierowania, natomiast pozycjonowanie jest pracochłonnym procesem wymagającym sporej dawki czasu.