Reklama w wyszukiwarkach internetowych

Za najskuteczniejsze narzędzie marketingowe w internecie uważa się reklamę w wyszukiwarkach internetowych. Podstawowym działaniem umożliwiającym osiągniecie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwań jest pozycjonowanie. Poszukujący informacji w wyszukiwarkach w okno wyszukiwania wpisują konkretną frazę, najlepiej charakteryzującą to czego szukają. W pozycjonowaniu chodzi zaś o to by na konkretną frazę uzyskać jak najwyższa pozycję w wynikach wyszukiwań. Zwykle celem jest pierwsza trójka wyników wyszukiwań. Przedsiębiorcy chcący wy-pozycjonować swoją stronę na stosunkowo mało popularne frazę, za pozycjonowanie mogą zabrać się samodzielnie. Wcześniej trzeba jednak zapoznać się z tematyką branżową. Trzeba jednak zdać sobie sprawę, że pozycjonowanie w głównej mierze bazuje na innych stronach. Poprzez umieszczenie linków na innych tematycznie powiązanych blogach, portalach, czy katalogach artykułów generuje się wyższą pozycję. Najczęściej dokonuje się tego za pomocą dodawania tematycznych artykułów do katalogów albo do portali Presell Pages, zwanych potocznie preclami.